Hlavní stránka > Město Mikulov > Městský úřad > Organizační struktura úřadu

Organizační struktura úřadu

Zde najdete informace o struktuře samosprávy města, odborech a jejich činnosti. Na stránkách jednotlivých odborů si můžete stáhnout formuláře, které se vážou k agendě příslušného odboru.


Organizační struktura - graf

Společné činnosti odborů

Všechny níže uvedené organizační útvary městského úřadu (dále jen odbory) zajišťují tyto činnosti:

  • připravují podklady pro jednání orgánů města v rozsahu níže specifikované náplně činnosti příslušného odboru
  • plní usnesení orgánů města
  • zpracovávají statistické výkazy ve věcech níže specifikované náplně činnosti příslušného odboru
  • pokud vykonávají úkony zpoplatněné správním poplatkem, vyměřují tyto poplatky a kontrolují jejich zaplacení před provedením úkonu, nestanoví-li obecně závazný právní předpis jinak
  • rozhodují o podávání informací podle zvláštního zákona a vnitřního předpisu
  • vyřizují stížnosti ve věcech patřících do náplně činnosti jednotlivých odborů s výjimkou případů, kdy stížnost směřuje proti vedoucímu odboru,
  • stížnosti doručené přímo odboru předávají k evidenci odboru organizačnímu a vnitřních věcí.
  • v rozsahu své působnosti odborně metodicky usměrňují právnické osoby a organizační složky, které zřizuje nebo zakládá město,
  • zajišťují řádné hospodaření se svěřenými finančními prostředky a s materiálně technickými prostředky;
  • zajišťují úkoly související s obranou státu a krizovým řízením; konkretizace těchto úkolů pro jednotlivé odbory je obsažena v příloze č. 1/1
  • zajišťují ochranu utajovaných skutečností dle pokynů bezpečnostního ředitele
  • zajišťují a kontrolují dodržování všech právních předpisů v rozsahu své působnosti;
  • pomáhají v činnosti komisím RM a výborům ZM v rozsahu svojí působnosti
  • v rámci své působnosti sledují (vedle odboru regionálního rozvoje a investic) možnosti získání finančních prostředků a dotací na rozvoj města a předkládají v tomto smyslu návrhy vedení města
  • kontrolují zaplacení pokut, které uložily; uplynula-li marně lhůta k zaplacení pokuty, zašlou povinnému písemnou upomínku. Není-li pokuta zaplacena ani v náhradní lhůtě, předají spis finančnímu odboru k vymáhání pohledávky
  • při zadávání zakázek jsou povinni postupovat podle platného zákona a vnitřního předpisu
  • odbor, který předkládá do příslušného orgánu města návrh na poskytnutí podpory malého
    rozsahu (de minimis) informuje sekretariát tajemníka o jejím schválení nejpozději do dvou
    dnů od schválení. Informace bude obsahovat údaje potřebné pro zaznamenání do
    centrálního registru podpor malého rozsahu
  • na základě žádosti předkládají odboru životního prostředí podklady pro vydávání
    koordinovaných stanovisek a koordinovaných závazných stanovisek