Mikulov

Odbor finanční

Zaměstnanci a kontakt

Odbor finanční

agenda účetnictví, rozpočtu a správy místních poplatků

  • zpracování rozpočtu města, včetně organizačních složek a sledování jeho plnění
  • kontrola a vyhodnocení rozpočtu příspěvkových organizací města a jejich metodické vedení v oblasti rozpočtování v souvislosti se zpracováním závěrečného účtu města
  • účetnictví, vč.zpracování návrhů vnitřních předpisů o účetnictví
  • fakturace, úhrada faktur
  • vyúčtování cestovních příkazů
  • odvody ekologických poplatků
  • evidence pokutových bloků, jejich vyúčtování krajskému úřadu
  • předpisy pokut Městské policie, řešení pokud na místě nezaplacených, včetně upomínkování a vymáhání
  • zpracování podkladů z OK NOUZE, krytování a výplata sociálních dávek
  • zajišťování styku s bankami
  • vyřizování úvěrů pro město
  • zpracování statistických výkazů v rozsahu náplně činnosti odboru
  • veřejné sbírky
  • agenda místních poplatků, vč. jejich správy
  • výherní hrací přístroje
  • povolování loterií a tombol
  • zajišťování ročního auditu hospodaření města
  • daňové záležitosti města jako právního subjektu
  • vedení evidence a zajišťování vymáhání pohledávek města vzniklých z místních poplatků, správních poplatků a sankcí uložených ve správním řízení města vzniklých z místních poplatků, správních poplatků a sankcí uložených ve správním řízení
  • spolupracuje s příslušnými odbory při vyúčtování dotací poskytnutých městu

agendy školství, kultury a kontroly

státní správa ve školství

  • výkon státní správy na úseku školství pro správní obvod obce s rozšířenou působností
  • zpracovává návrh rozpisu rozpočtu přímých výdajů pro školy a školská zařízení ve správním obvodu
  • zpracovává a předkládá Krajskému úřadu JMK (dále jen krajský úřad) rozbor hospodaření s prostředky přímých výdajů ve správním obvodu
  • připravuje podklady pro zúčtování prostředků státního rozpočtu poskytovaných krajským úřadem a předává je krajskému úřadu
  • zajišťuje podklady pro sumarizaci účetní závěrky a účetních a finančních výkazů za školy ve správním obvodu a předává je krajskému úřadu
  • shromažďuje a zpracovává data z dokumentace a evidencí a statistické výkazy za školy ve správním obvodu a předává je krajskému úřadu, ministerstvu, popř. jím pověřené organizaci

samospráva ve školství

  • zpracovává návrhy příspěvků příspěvkovým organizacím, které jsou ve správě odboru
  • shromažďuje finanční podněty a spolupracuje při zpracovávání návrhu příslušné kapitoly rozpočtu města na kalendářní rok
  • zpracovává ekonomické statistiky a rozbory hospodaření příspěvkových organizací
  • eviduje a sleduje naplněnost mateřských škol a základních škol
  • zpracovává podklady pro vyhlášky o spádových obvodech základních škol a o zápisu dětí do základních a mateřských škol, spolupracuje při organizaci školního roku
  • stanovuje prázdninový provoz mateřských škol
  • propočítává neinvestiční výdaje na jednoho žáka v základní škole a předkládá návrh fakturace plateb za dojíždějící žáky s trvalým pobytem v jiných obcích, kteří plní povinnou školní docházku v základních školách zřizovaných městem Mikulov
  • prování zápis, změny a výmaz v rejstříku škol a školských zařízení
  • vede platovou a personální agendu ředitelů škol, školských zařízení zřizovaných městem, připravuje návrhy platů a odměn pro schválení v radě
  • připravuje návrh zásad pro poskytování příplatků za vedení, osobních, zvláštních příplatků a odměn pro ředitele škol, školských zařízení zřizovaných městem
  • zabezpečuje konkursní řízení na obsazení pracovního místa ředitele PO vykonávající činnost školy
  • zpracovává, kontroluje a vkládá údaje do informačního systému o platech
  • metodicky řídí příspěvkové organizace vykonávající činnost mateřské školy, základní školy

kontrolní činnost

  • veřejnosprávní kontroly příspěvkových organizací, žadatelů a příjemců podpory z rozpočtu města Mikulova
  • vnitřní kontrola
  • kontrola uplatňování a dodržování vnitřních předpisů města a zákonných norem všemi odbory úřadu a zaměstnanci
  • prověřování plnění úkolů z porad vedoucích, příkazů tajemníka
  • kontrola oprávněnosti, hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti vynaložených prostředků (následná kontrola vybraných operací)
  • kontrola vynakládání finančních prostředků v souladu se schváleným rozpočtem, rozpočtovými změnami a rozpočtovými pravidly
  • kontrola řádného hospodaření s majetkem města – efektivní, účelné využívání, evidence, inventarizace
  • ostatní kontrola
  • tématické kontroly na základě požadavků orgánů města
  • kontroly na základě stížností a podnětů
  • kontroly organizací založených městem Mikulov (Tedos s.r.o., Mikulovská rozvojová s.r.o.)
  • kontroly přijatých nápravných opatření
  • zpracování pololetního plánu kontrolní činnosti a jeho realizace
  • eviduje a ukládá protokoly z provedených veřejnoprávních kontrol
  • zpracovává písemné zprávy (protokoly) z provedených kontrol, které postupuje k dalšímu projednání v orgánech města a podává návrhy na případné odstranění zjištěných nedostatků
  • hodnotí účinnost vnitřního kontrolního systémupředkládá, eviduje materiály RM vztahující se k společnostem zřízeným městem Mikulov
  • zpracovává roční zprávy o výsledcích finančních kontrol a předkládá je KÚ
  • připravuje návrhy na změnu či doplnění interních předpisů
  • vede evidenci osobních účtů zaměstnanců
  • zabezpečuje vkládání dat, kontrolu - Benchmarkingová iniciativa 2005
  • zaznamenává do centrálního registru podpor malého rozsahu (de minimis) schválené podpory ve lhůtě a rozsahu stanoveném obecně závazným právním předpisem

vzájemné vztahy mezi městem a organizacemi založenými městem

  • předkládá, eviduje materiály RM vztahující se k společnostem založeným městem Mikulov
  • metodicky řídí příspěvkové organizace zřizované městem Mikulov (základní a mateřské školy, Mikulovskou sportovní, G-centrum Mikulov p.o.)
  • koordinuje činnost Městské knihovny
  • zakládá účetní závěrky, výroční zprávy o hospodaření, zprávy a zápisy dozorčích rad

agenda informatiky

  • navrhuje směry krátkodobého i dlouhodobého vývoje komplexního informačního systému úřadu a tyto realizuje
  • řeší požadavky na hardware a software podle potřeb úřadu
  • zajišťuje správu a údržbu počítačové sítě
  • zajišťuje správu, údržbu a opravy výpočetní techniky
  • zajišťuje správu, údržbu a opravy telekomunikační sítě
  • zajišťuje správu, údržbu a opravy elektronických zabezpečovacích systémů
  • zajišťuje správu a údržbu komplexního informačního systému
  • zajišťuje bezpečnost a zálohování dat
  • poskytuje uživatelskou podporu a metodické vedení pracovníkům úřadu v oblasti výpočetní techniky
  • zajišťuje správu vnitřního informačního systému GINIS, vyhodnocování požadavků koncových uživatelů a jejich
  • následná realizace ve spolupráci s dodavatelem
  • zajišťování funkčnosti internetových stránek města, jejich aktualizaci vč. jednání se správcem
  • plní funkce datového centra a vzdělávacího centra v rámci e-Governmentu
  • zajišťuje technické zabezpečení vydávání výpisů z evidence v rámci projektu CZECH POINT
  • zajišťuje aktualizaci údajů v Seznamu orgánů veřejné moci
  • zajišťuje roli „ohlašovatele působnosti v agendách“ a zajišťuje oznámení o vykonávání působnosti v agendě (AISRP Působnostní)
  • realizuje školení zaměstnanců oblasti IT

ostatní činnosti

  • zajišťuje agendu sportu a práce s mládeží
  • zajišťuje agendu dotací z rozpočtu města; zejména evidenci žádostí, příprava materiálů pro orgány města, příprava smluv o poskytování podpory z rozpočtu města, kontrola jejich plnění
  • zabezpečuje aktualizace pravidel pro poskytování podpory z rozpočtu města Mikulova
  • vydává, eviduje stravenky zaměstnancům