Menu Zavřít

Dálnice D52: stavba začne už příští rok

Po letech čekání konečně posun! Dostavba dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem získala kladné stanovisko EIA. To otevírá cestu k dalším fázím přípravy a následné realizaci stavby, která propojí Českou republiku s rakouskou dálnicí A5.

„Získání kladného stanoviska EIA je zásadním milníkem pro dostavbu dálnice D52. Věřím, že se nám podaří dokončit tuto významnou stavbu kolem roku 2032,“ říká ministr dopravy Martin Kupka, který přijel posun v přípravě dálnice oznámit přímo na „místo činu“, konkrétně na odpočívadlo u Spálené hospody.

Nově posuzovaný úsek v délce 23,12 km zahrnuje tři stavební části – 5204 (Pohořelice – Nové Mlýny), 5205 (přechod přes vodní nádrž Nové Mlýny) a 5206 (Nové Mlýny – státní hranice). Obě navrhované varianty vedoucí přes Nové Mlýny – buď samostatný násyp, nebo estakáda přes horní nádrž – jsou z pohledu dopadů na okolní přírodu i lidské zdraví (hluk či znečištění ovzduší) proveditelné, bude tedy na ŘSD, jakou variantu zvolí.

„Zvýšená doprava, a nejenom ta těžká kamionová, město na současné I/52 velmi zatěžuje. Denně tudy projíždějí tisíce aut. Zvýšený hluk, prašnost, znečištění kolem silnice, to všechno má negativní dopad na obyvatele, kteří na dálnici čekají desítky let. S výstavbou obchvatu by se mohly tyto negativní vlivy výrazně zmírnit. A to rozhodně vítám,“ reaguje na posun v přípravách D52 starostka Mikulova Jitka Sobotková.

„Na silnici I/52 je i dnes dlouhá kolona, což je vypovídající situace,“ komentoval aktuální stav přímo na místě během briefingu místostarosta Mikulova Ivo Hrdlička. Město Mikulov celou přípravu projektové dokumentace i samotné řízení sledovalo velmi bedlivě. „Účastnili jsme se veřejného projednávání a posílali jsme připomínky, zejména takové, které by snížily negativní dopady chystané dálnice na obyvatele města Mikulov. Šlo zejména o protihluková opatření, o výsadbu zeleně a ochranu životního prostředí. Pro nás je doprava mezi Mikulovem a Brnem a také mezi Mikulovem a Vídní velmi důležitá. Řada obyvatel města cestuje za prací a současně s tím velmi trpí tranzitní dopravou, která je dnes vedena přes okrajovou část města,“ doplnil místostarosta Hrdlička.

Přílohy