05.03.2024
Z jednání radních: Konkurz na pozici ředitele/ředitelky Mateřské školy Pod Strání a změny ve spádovosti mateřských škol
Ve středu 28. února zasedli radní města k dalšímu letošnímu jednání. Na programu měli 36 bodů, vybíráme pro vás ty nejzajímavější z nich. Město Mikulov vyhlašuje konkurzní řízení na pozici ředitele/ředitelky Mateřské školy Pod Strání. „Funkční období současné paní ředitelky skončí k 31. červenci 2024. Před uplynutím šestiletého mandátu má zřizovatel školy ze zákona možnost vyhlásit rekonkurz. V minulosti nebyl tento postup v mikulovských školách a školkách běžný, my ho ale považujeme za maximálně transparentní a pro samotné ředitele motivující. Do konkurzního řízení se vždy může přihlásit i stávající pan ředitel nebo paní ředitelka a obhájit tak svůj post. Rekonkurz v MŠ Pod Strání odstartuje trend, který budeme sledovat i u ostatních škol a školek," vysvětluje místostarostka Petra Korlaar. Veškeré informace k výběrovému řízení najdete ZDE.  Vydávání přihlášek do mateřských škol pro rok 2024/2025 bude probíhat od  2. 4. do 30. 4. 2024 prostřednictvím webu „Zápisy do škol"  https://zapisdoms.mikulov.cz/.  Vyplněné a potvrzené přihlášky od lékaře rodiče odevzdají ve vybrané mateřské škole v termínu od 2. do 9. května 2024. Přihlášku je možno si osobně vyzvednout v mateřské škole nebo na Městském úřadě Mikulov – finanční odbor dveře č. 351. Veškeré informace najdete také na webu škol, popř. můžete využít tel.: 519 444 521. Radní souhlasí s úpravou spádových obvodů mateřských škol. „V Mikulově vznikají nové lokality, kde bydlí mladé rodiny, a proto jsme přistoupili k úpravě spádových oblastí. Při jejich zpracování jsme vycházeli z počtu dětí v jednotlivých ulicích a z celkového maximálního počtu dětí, které se v dané mateřské škole můžou vzdělávat,“ doplnila místostarostka Petra Korlaar. Ze spádového obvodu MŠ Habánská tak do spádového obvodu MŠ Pod Strání přechází ulice: Náměstí, Kostelní Náměstí a Brněnská. Do stejné spádové oblasti budou patřit také nové ulice, tj. Československých legií a Slovácké brigády.  Pro  19 kulturních a společenských akcí v roce 2024 bude platit zkrácená doba nočního klidu. Radní doporučili zastupitelstvu schválit vydání Obecně závazné vyhlášky města Mikulov o nočním klidu pro rok 2024. Tato vyhláška stanovuje 19 výjimek ze standardní doby nočního klidu, která je od 22:00 hod do 6:00 hod. „Mikulov má zájem zůstat přívětivým městem pro návštěvníky a zároveň respektuje potřebu místních po nerušené době nočního klidu. Při stanovení podmínek se snažíme najít optimální rovnováhu. V loňském roce jsme snížili počet výjimek a v tomto trendu pokračujeme i letos. Přesto bude letošní kulturní léto velmi pestré a je na co se těšit,“ vysvětluje místostarostka Petra Korlaar. Nový návrh vyhlášky počítá s posunutím začátku doby nočního klidu na 23:00 hod u dvanácti kulturních a společenských akcí, na půlnoc u pěti a na 2. hodinu ranní u dvou akcí, včetně Pálavského vinobraní. O schválení vyhlášky rozhodne zastupitelstvo města na svém jednání dne 13. 3. 2024   Zásady pro spolupráci s investory mají předcházet negativním dopadům neřízené výstavby v Mikulově. Radní doporučují zastupitelstvu města schválit Zásady pro spolupráci s investory. „Intenzivní stavební rozvoj v Mikulově vyvolává potřebu zajistit dostatečnou kapacitu občanské vybavenosti, veřejných služeb a infrastruktury. Cílem Zásad je především navázat spolupráci města s investory, a to co možná nejdříve v úvodní fázi příprav jejich investičních záměrů. Investoři tak budou mít možnost seznámit se s limity dané lokality a zkonzultovat svůj záměr s vedením a příslušnými odbory města. Dalším cílem je stanovit spravedlivou a odůvodněnou spoluúčast investorů na zvýšených nákladech města na veřejnou infrastrukturu a služby i občanskou vybavenost. Stanovením Zásad chceme investory motivovat ke spolupráci na zajištění trvale udržitelného rozvoje města,“ vysvětluje místostarosta Ivo Hrdlička. Zásady vejdou v platnost, pokud je schválí zastupitelé na svém zasedání dne 13. 3. 2024.  Radním byla předložena výroční zpráva MP Mikulov za uplynulý rok. V Mikulově slouží 16 strážníků. Výkon služby je celoroční v režimu 24/7. Městská policie se mimo jiné stará o veřejný pořádek ve městě, dohlíží na dopravní bezpečnost  u škol, odhalování černých skládek a zábory veřejného prostranství. Strážníci kontrolují stav dopravního značení, monitorují městský mobiliář, dohlížejí na dětská hřiště a sportoviště. Řeší problémy s nočním klidem, parkováním a bezpečností silničního provozu. „Výčet činností by mohl dál pokračovat. Práce městské policie je velmi náročná a zodpovědná, mnohdy okolím nedoceněná. Já si jí cením velice a celému týmu Městské policie děkuji,“ vyjadřuje uznání mikulovským strážníkům starostka Jitka Sobotková.   Přílohy
05.03.2024
Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie
Z důvodu plánovaných prací na zařízení distribuční soustavy - rekonstrukcí, oprav, údržbových a revizních prací - bude přerušena dodávka elektrické energie dne 21.03.2024 od 08:00 do 12:00 hodin.Vypnutá oblast: Mikulov, Ttrafostanice T3 (500604). - celá ul. Zámecká - celá ul. Pod Strání - ul. 22.dubna č.p. 1000/28 - ul. Brněnská č.p. 338/13 - část ul. Husova od č.p. 304/52 po 334/2, od č.p. 63/51 po 80/17 - část ul. Alfonse Muchy od č.p. 1541/6 po 46/28, od 297/7 po č.p. 303/19 - část ul. Piaristů č.p. 997/10, 997/10a, 997/12a a č.p. 1001.Společnost EG.D, a.s. jako provozovatel distribuční soustavy je k provedení tohoto nezbytného kroku oprávněna na základě ustanovení § 25 odst. (3) písmeno c) bod 5 zákona č. 458/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů (energetický zákon). Žádáme odběratele el.energie o pochopení pro toto nezbytné omezení.Upozornění: V době přerušení dodávky elektřiny je nutné z důvodu bezpečnosti považovat energetické zařízení za zařízení pod napětím.Případné použití vlastního náhradního zdroje v době přerušení dodávky elektřiny je nutné předem vždy projednat se společností EG.D, a.s.Pro případné další informace volejte Nonstop linku EG.D 800 22 55 77 nebo navštivte www.egd.cz, kde najdete další informace o přerušení dodávek elektřiny.Děkujeme Vám za pochopení.EG.D, a.s. Přílohy Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie eon_oznameni 21032024.pdf Stáhnout
01.03.2024
Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie
Z důvodu plánovaných prací na zařízení distribuční soustavy - rekonstrukcí, oprav, údržbových a revizních prací - bude přerušena dodávka elektrické energie dne 20.03.2024 od 08:00 do 12:00 hodin.Vypnutá oblast: Trafostanice Mikulov LIDICKÁ (500576) - Celá ul. U Lomu (netýká se ev.č.561), Vinohrady, Lidická a Střelnická, - část ul. Hliniště od č.p.1624/22 po č.p.1801/18, - část ul. Na Jámě od č.p.1491/89 a 1485/82 po č.p.376/41 a 116/28 - část ul. Pavlovská od č.p.470/85 a 555/62 po č.p.507/47 a 546/52 (včetně části odběru č.p.184/1) dále od č.p.536/50 po č.p.527/40 - část ul. Kozí hrádek č.p.1510/2, ev.č.694 a 768, parc.č.624 a 3333/7 - odběr české radiokomunikace.Společnost EG.D, a.s. jako provozovatel distribuční soustavy je k provedení tohoto nezbytného kroku oprávněna na základě ustanovení § 25 odst. (3) písmeno c) bod 5 zákona č. 458/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů (energetický zákon). Žádáme odběratele el.energie o pochopení pro toto nezbytné omezení.Upozornění: V době přerušení dodávky elektřiny je nutné z důvodu bezpečnosti považovat energetické zařízení za zařízení pod napětím.Případné použití vlastního náhradního zdroje v době přerušení dodávky elektřiny je nutné předem vždy projednat se společností EG.D, a.s.Pro případné další informace volejte Nonstop linku EG.D 800 22 55 77 nebo navštivte www.egd.cz, kde najdete další informace o přerušení dodávek elektřiny.Děkujeme Vám za pochopení.EG.D, a.s. Přílohy Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie eon_oznameni 20032024.pdf Stáhnout
01.03.2024
Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie
Z důvodu plánovaných prací na zařízení distribuční soustavy - rekonstrukcí, oprav, údržbových a revizních prací - bude přerušena dodávka elektrické energie dne 19.03.2024 od 08:00 do 12:00 hodin.Vypnutá oblast: Mikulov, trafostanice Konšele (500574) - celá ul. Růžová, - celá ul. Nerudova - část ul. Pavlovská od č.p. 556/64 po č.p. 584/78, - část ul. Bezručova od č.p. 585/2 po č.p. 703/30 a č.p. 602/23, včetně lokality garáží od ev.č. 562 po ev.č. 448 - část ul. 1.května od č.p. 683/86 po č.p. 1231/136 - část ul. Žižkova od č.p. 1145/1 po parc.č. 2531/125 - část ul. Dukelská č.p. 1581, č.p. 1698/51, 1765/56 a 1766/58.Společnost EG.D, a.s. jako provozovatel distribuční soustavy je k provedení tohoto nezbytného kroku oprávněna na základě ustanovení § 25 odst. (3) písmeno c) bod 5 zákona č. 458/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů (energetický zákon). Žádáme odběratele el.energie o pochopení pro toto nezbytné omezení.Upozornění: V době přerušení dodávky elektřiny je nutné z důvodu bezpečnosti považovat energetické zařízení za zařízení pod napětím.Případné použití vlastního náhradního zdroje v době přerušení dodávky elektřiny je nutné předem vždy projednat se společností EG.D, a.s.Pro případné další informace volejte Nonstop linku EG.D 800 22 55 77 nebo navštivte www.egd.cz, kde najdete další informace o přerušení dodávek elektřiny.Děkujeme Vám za pochopení.EG.D, a.s. Přílohy Oznámení o přerušení dodávky elektrické energie eon_oznameni 19032024.pdf Stáhnout