Vláda v Mikulově oznámila termín dokončení dálnice D52
Dálnice D52 hotová do 6 let, obchvat Mikulova do 4. Přímo v Mikulově s tím dnes seznámil zástupce obcí podél trasy budoucí dálnice a novináře premiér České republiky Petr Fiala, ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
„Dálnice D52 se stala smutným symbolem, jak stát nedokáže pohnout s klíčovou stavbou. To se ale nyní mění. Cesta do Vídně bude rychlejší a v neposlední řadě bezpečnější. Současně zmizí slabé místo na trase spojující Baltské a Jaderské moře,“ uvedl předseda vlády Petr Fiala.
Konkrétní data přidal ředitel ŘSD Radek Mátl. „Nejpozději v první polovině příštího roku dojde k podání žádosti o povolení stavby a zahájení výběru zhotovitele. Stavba úseku mezi Novomlýnskými nádržemi a státní hranicí by měla začít do roku 2027,“ říká Mátl.
Starostka města Mikulov Jitka Sobotková za tento příslib poděkovala. Podle jejího vyjádření však bude stěžejní až moment „slavnostního stříhání pásky“ hotové stavby a zejména obchvatu Mikulova. „Ten je pro nás klíčový, protože kamiony i doprava spojená s cestovním ruchem město hodně zatěžuje. Při této příležitosti bych ale také chtěla apelovat na to, aby se řešilo i celé napojení na rakouskou stranu, včetně v současné době nedůstojného prostředí hraničního přechodu. Pokud se povede, aby vstup do České republiky byl důstojný, bude to dobrá vizitka pro celou naši zemi,“ řekla Jitka Sobotková.
Ministr dopravy Martin Kupka s důstojnou podobou vstupního bodu do České republiky počítá. „Na hraničním přechodu v Rozvadově se v dohledné době chystáme představit nový vstupní objekt do České republiky, který pokládám za architektonicky moc hezky zvládnutý. Při vstupu do země chceme mít bod, který je architektonicky kultivovaný a který všem říká, že vstupují do krásné a rozvinuté země. V Mikulově chceme udělat objekt v podobném duchu,“ uvedl ministr Kupka.
Posun v dostavbě dálnice znamenalo získání kladného stanoviska dopadu na životní prostředí (EIA) letos v červenci, a to pro obě varianty plánovaného překonání Novomlýnských nádrží – jak rozšíření současné silnice I/52, tak vybudování estakády. Ředitelství silnic a dálnic se rozhodlo pro první variantu. Přisypání hráze bude kompenzovat rozšířením ramena řeky Dyje u obcí Drnholec a Novosedly.